ATAG Benelux

ATAG Benelux is met meer dan 2.500 resellers één van de markt leidende leveranciers in de Benelux op het gebied van keukenapparatuur. Het Nederlandse bedrijf verkoopt de merken ATAG, Pelgrim, ETNA en ASKO. Alle merken hebben een hoge brand awareness in de Benelux. ATAG Benelux verkoopt producten via keuken & elektronica retailers en via de keukenindustrie.

De uitdaging

Omdat ATAG Benelux producten verkoopt via het indirecte kanaal, beheren alle resellers hun eigen websites. ATAG heeft daardoor niet de mogelijkheid om product- en marketing content te delen met het lokale klantennetwerk van hun resellers. ATAG Benelux heeft veel mooie product content en video’s, terwijl de resellers moeite hebben om te voorzien in de online informatiebehoefte van de klant..

De uitdaging voor Virtual Retail was om een oplossing te vinden waarbij een groot online marketing bereik voor ATAG Benelux wordt gecreëerd, waarbij de klant wordt geactiveerd naar een fysiek winkelbezoek bij de resellers.

De oplossing

70% van de keuken aankopen begint met online oriëntatie. De online presentatie is dan ook cruciaal geworden bij de beslissing van de consument welke showroom te bezoeken. Daarom hebben wij een virtuele showroom geïntegreerd in de website van de ATAG resellers, met behulp van 360 graden virtuele tours. Op deze manier geven we de resellers de beste manier om zichzelf online te presenteren aan de klant en meer bezoekers naar de showroom te trekken.

Met het Virtual Retail Platform zorgen we ervoor dat het online channel beheersbaar blijft. We halen alle ATAG Benelux product & video content op en distribueren dat vervolgens naar de virtuele showrooms van de resellers. Op deze manier creëren we een groot online marketing bereik voor ATAG Benelux en ontzorgen we de resellers in het up-to-date houden van hun website. Via het dashboard krijgt ATAG inzicht in de resultaten van hun through-channel marketing.

Resultaat

– Meer dan 1.000 virtuele showroom views per reseller per maand op Google
– Gemiddeld bouncepercentage lager dan 5%
– Consumenten bekijken gemiddeld 7,33 keukens per sessie
– Gemiddelde tijd in de virtuele showrooms is 2 minuten en 24 seconden

Meer weten?